onsdag 4. januar 2017

Godt nyttår!

Godt nyttår! Da er vi endelig i gang med et nytt år fylt av nye muligheter. Nyttårsforsett, fortsette å lese variert litteratur som historiskeromaner, samtidslitteratur, krim, fantasy og ungdomsbøker. Noen av bøkene jeg leste i juleferien er:

  • Du dør ikke av Linn Strømsborg som handler om Eva. Eva er en helt normal jente med jobb og venner som en dag får et panikkanfall. Eva begynner å lage seg strenge rutiner som hun etterhvert ser at hun trenger hjelp for å bryte ut av. Jeg synes boken er god fordi at den beskriver fint vennskapene, valgene og angsten. 
  • Runar Mykletun sin debutantbok, Repetisjonsøvelse, handler om familien som står igjen etter at Ole tar sitt eget liv når han er 19 år. Vi møter familien ti år senere og får et innblikk i deres problemer og hvordan foreldrene og de gjenværende, søsken og foreldre, ikke greier å snakke sammen, men sliter med egne problemer. Språket i boken flyter fint, med skiftende fortellere. 
  • Sophie Starks liv og død av Anna North likte jeg veldig godt. Romanen handler om Sophie Stark og kunstnerlivet hennes. Sophie Stark er opptatt av å fortelle nære og ekte historier om mennesker gjennom film. Hun presser sine skuespillere til det ytterste og bruken av sine nærmeste venner og familie sine historier fører til brutte relasjoner. Sophies Starks suksess blir også hennes fall. Historien blir fortalt gjennom de menneskene som kjente henne best. 
I januar, frem til 3. februar har jeg fått to flinke praksisstudenter fra HiOA, Bibliotek og informasjonsvitenskap. Madelene og Agata skal få en smakebit av hvordan vi jobber på F21 skolebibliotek.
Madelene og Agata

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

2021 - pause på bloggen

 Godt nyttår! 2021 er året jeg pauser bloggen inntil videre. Tiden strekker ikke helt til, til å få oppdatert og skrevet så mye som jeg ønsk...